fbpx Kisvállalkozások válságkezelési képességeinek fejlesztése | SEED Alapítvány

Kisvállalkozások válságkezelési képességeinek fejlesztése

Az Információs Társadalomért Alapítvány és
a Változás- és Válságmenedzserek Országos Egyesülete

KISVÁLLALKOZÁSOK VÁLSÁGKEZELÉSI KÉPESSÉGEINEK FEJLESZTÉSE


„Túlélés - fennmaradás – felkészülés - megerősödés”
képzést indít

2010. április 7-i kezdéssel.

A képzés célja, hogy bemutassa a csődkockázatokat mérséklő, a fennmaradás ésszerű stratégiáit, túlélési és kitörési megoldásokat a gazdasági recesszió idejére, kiegészítve a pénzügyi ismeretek alapjaival, forrásteremtéssel, illetve projektmenedzsment ismeretekkel, hogy a kis- és középvállalkozások tulajdonosai és/vagy vezetők számára – a kialakult világ-, és hazai válság kapcsán – adjon olyan praktikus, hasznos tudnivalókat és tanácsokat, amelyekkel elkerülhetők, vagy mérsékelhetők a bajba jutás problémás helyzetei, a cég válságba sodródásának esélyei.

A képzés egyszerű, de praktikus módszereket kínál, és ami a legfontosabb, nagyon sok, tipikus problémás alaphelyzettel – esetpélda feldolgozással – segít átlátni és megérteni az adott helyzetet. A program résztvevői saját cégeikkel kapcsolatos gondokat – kérdések formájában (akár név nélkül is) felvethetik, s ezeket a kurzus során szintén közösen feldolgozzuk, választ és megoldást keresve az adott problémára!

A kurzus végére minden résztvevő feldolgozza a saját cégének esetét (immár az elsajátított új tudások birtokában és a cég helyzetét újraértékelve), s azokat egy plusz konzultáció részeként (amennyiben erre az adott cég vezetője és/vagy tulajdonosa igényt tart) kiértékelünk, megbeszélünk.

Ezen kívül a képzés során projektmenedzsment és projekt-finanszírozás tárgyú elméleti és gyakorlati ismeret együttes átadását is tervezzük, amely a KKV-k számára lehetővé teszi egy menedzsment szakmailag megalapozott projektkultúra kialakítását, és ezzel egy időben a KKV-knál zajló pályázati, beruházási, szolgáltatási, rendezvény és egyéb projekteknél a finanszírozási tervezés és költség-kontrolling korszerű alkalmazását. A képzés gyakorlatorientált módon, esettanulmányokkal, pénzügyi számítási feladatokkal, projektmenedzsment és táblázatkezelő szoftverekkel, életből vett példákkal segíti elsajátítani az elméleti ismeretek mindennapi alkalmazását.

A tananyag egyik kidolgozója és oktatója Dr. Noszkay Erzsébet, a Változás- és Válságmenedzserek Országos Egyesületének elnöke, akinek egyik oktatási-, kutatási és tanácsadási területe: Kis- és középvállalkozások fejlesztése és vezetése (a KKV, mint sajátságos gazdálkodószervezeti entitás viselkedése, tipikus életciklus reagálásai, az egészséges cégfejlesztés és - építés egyensúly törvényei, arányossági és szervezettségi követelményei, szervezeti kultúrája, a KKV- k válságba jutása és újraélesztése,stb.

A blokkok az alábbi témákból épülnek fel:

  1. „ Lenni vagy nem lenni…”: (Hogyan győződjünk meg arról, hogy a cégünk képes (lesz-e) túlélni a recessziót? Egyszerű technikák, módszerek.) (5 óra)
  2. Miképp aktivizáljuk a saját vállalkozásunk túlélési esélytényezőit, oldjuk meg a fennmaradást biztosító napi működéshez nélkülözhetetlen hasznosításának módjait? (a cég piaci- és versenyhelyzete, a cég termék – ill. profilstruktúrája, termékek életciklusa, konkurensek, vevőkör, szállítók, stb.) (5 óra)
  3. „Ha recesszió van, fektess be!” („Önerősítő” innovációk és infrastruktúrája - a tudás, a kreativitás és az intuíció felhasználásával, stb.) (5 óra)
  4. Fejlődési potenciállal készülj a jövőre! (Stratégiafordítás – a recessziós helyzet kihasználásnak újszerű tényezői) (5 óra)
  5. A tájékozódás, az előrejelzés és a helyzet meghatározás fontos tényezői és eszközei (informatika, az információk felhasználása és gyors kihasználásnak lehetőségei és megteremtésének módjai) (5 óra)
  6. Pénzügyi alapismeretek (hitel, lízing, betét, befektetés, devizanem biztosítás, bankközi ismeretek) (5 óra)
  7. Projektmenedzsment alapismeretek (a projekt menedzsment szakma nyelvezete, alapvető technikáit gyakorlatban is hasznosítható elvei, összefüggései) (5 óra)

A képzés módszerei

  • előadás, szemléltetés;
  • hallgatók bevonása nyílt és zárt kérdések alkalmazásával;
  • gyakorlati példával történő illusztráció;
  • saját példa feldolgozása, helyzetgyakorlat;
  • témakörhöz kapcsolódó kompetencia fejlesztése;
  • konzultáció;
  • visszajelzés, visszacsatolás.

A tanfolyam kezdési időpontja az első két kurzusra: délelőtt, illetve délután: 2010. április 07.

A képzés időtartama

35 óra, (heti 1 alkalom, alkalmanként 5 óra)

A tanfolyam sikeres elvégzését tanúsítvánnyal igazoljuk.

Részvételi díj

Amely a vizsga díját is magában foglalja: 78.000 Ft + ÁFA

Egyéb kedvezmény: kurzusonként az első 20 jelentkezőnek FÉLÁRON 39.000.- Ft+ÁFA!

A képzés a szakképzési hozzájárulás terhére elszámolható!

Jelentkezési határidő

2010. március 31.

Maximális csoportlétszám: 25 fő

További információ

Leták Nóra oktatásszervezőnél

Tel: (1) 279-1510, (1) 203-3157
Fax: (1) 279-1511
E-mail: letak.nora@infota.org