fbpx Rejtett bajnokok a XXI. században | SEED Alapítvány

Rejtett bajnokok a XXI. században

Rejtett bajnokok a XXI. században

könyvajánló

Alcím: Az ismeretlen világpiaci vezetők siker-stratégiái

Szerző: Hermann Simon

Kiadó: Springer

Rövid leírás

A könyv a sikeres közepes méretű vállalatok egy csoportjával foglalkozik. Ezeket a vállalatokat rejtett bajnokoknak nevezi. Ezek főbb jellemzői:

  • közepes méretűek,
  • piacvezetők az világpiacon, vagy az európai piacon (a piaci részesedésük szerint),
  • nem szerepelnek a lapok címoldalán, kerülik a publicitást.

E vállalatcsoport tagjainak a tulajdonságaival, jellemzőivel foglalkozik a könyv.  A szerző a német nyelvterületen lévő vállalatok számára egy kérdőívet küldött szét, és a könyvben szereplő adatok és példák e kérdőívek feldolgozásából származnak.

A könyv fejezetei:

  1. A rejtett bajnokok rejtélye
  2. Növekedés és piacvezetés
  3. Piac és koncentráció
  4. Globalizálódás
  5. Vásárlók, termékek, szolgáltatások
  6. Innováció
  7. Verseny
  8. Finanszírozás, szervezet, üzleti környezet
  9. Munkatársak
  10. A vezetők
  11. Rejtett bajnokok: audit és stratégia-fejlesztés
  12. Mit tanulhatunk a rejtett bajnokoktól?