Mostani hírlevelünkkel és hozzákapcsolódó rendezvényeinkkel a kis és középvállalkozásokat ösztönözzük arra, hogy a "vállalati felelősségvállalás emberi oldalára" még jobban figyeljenek, előnyeit megismerve pedig hasznosítsák mindennapi üzleti életükben.
A vállalatok társadalmi felelőssége (Corporate Social Responsibility, CSR) azt jelenti, hogy a cégek nagyobb felelősséget vállalnak a társadalomra és a környezetre gyakorolt hatásuk kezeléséért. A CSR jegyében működő vállalat nem csupán felelősségteljesebb magatartást folytat, hanem nyílt együttműködést alakít ki saját munkatársaival és ügyfeleivel, partnereivel is. A vállalati társadalmi felelősségvállalás egyre fontosabb fogalommá válik, és részét képezi a globalizációról, a versenyképességről és a fenntarthatóságról folyó vitának. Manapság egy olyan vállalat, amely tradicionálisan pusztán gazdasági és technikai mutatókkal méri magát, és teljes közömbösséget mutat a szociális, környezeti, emberi jogi megfontolások iránt, egyszerűen képtelen lesz megbirkózni bizonyos kihívásokkal.
A felelős vállalkozói magatartás a kis- és középvállalkozások körében sem újdonság. A legtöbb vállalkozás, különösen a kisebbek, mindig is közel álltak a közösségükhöz. Valóban, sok vállalkozó ösztönösen tudja, hogy a jó üzleti érzék az, ha “a helyes dolgot tesszük”, kiszolgáljuk a vevőket, biztosítjuk a munkatársak jó közérzetét, törődünk a szállítókkal, jó szomszédok vagyunk és védjük a környezetet. Az utóbbi években azonban újabb elemekkel gazdagodtak felelős vállalkozói magatartás irányába ható hajtóerők, így például a vevők, a helyi közösségek, munkavállalók gyakoroltak nyomást a vállalkozókra. Ha továbbra is versenyképesek akarnak maradni, akkor a cégeknek alkalmazkodniuk kell a piac és a társadalom új igényeihez. Sok kis- és középvállalkozás rugalmasságának és személyes jellegének köszönhetően gyorsan tud reagálni ezekre a változásokra, mert könnyebben veszi észre és használja ki a piaci lehetőségeket, mint sok nagyobb cég.
„Az egyik legfontosabb tevékenységemnek tekintem az édesanyák és a „babysitterek” elsősegélynyújtó képzését, hogy laikusként is képesek legyenek helyt állni vészhelyzetben. 2009 októbere óta a Magyar Gyermekmentő Alapítvánnyal együtt rendszeres gyermek specifikus, gyakorlatorientált, interaktív elsősegélynyújtó tanfolyamot szervezünk "Gyermekeink vészhelyzetben" címmel. A tanfolyam teljesen ingyenes, sőt még a gyermekek számára gyerekfelügyelet és játszóház is biztosított. A munkaerő közvetítő tevékenység mellett fő célkitűzésemnek tekintem a kisgyermekes édesanyák rugalmas foglalkoztatásáért, atipikus munkavállalásért való kiállást. Fontosnak tartom, hogy egy kisgyermekes anya is képes legyen összehangolni a hivatását a családdal. Igyekszem részt venni e témában szerveződő fórumokon, konferenciákon és az álláspontomnak nyilvánosan is hangot adni. Bízom benne, hogy egy kicsit én is hozzájárulhatok a tevékenységemmel társadalmi szinten is a munka és család összhangjának megteremtéséhez!” vallja Jarabin Edina és Stern Gábor, a Happy Mammy Édesanyákat Segítő Szolgálat vezetőiként.
Felhívásaink: Keressük azokat a vállalatokat és vállalkozásokat, aki saját jó példájuk bemutatásával segítenék a GYES-ről, GYED-ről visszatérőkkel kapcsolatos munkáltatói szemléletváltást. Az adott példáról interjút készítünk a vállalkozás vezetőjével vagy HR- szakemberével és tematikus weboldalon mindenki számára elérhetővé tesszük. Érdeklődni és jelentkezni a gyerevissza@seed.hu email címen Potápi Ritánál lehet.